Hedvábný šátek Vincent van Gogh - Růžová broskvoň
Oboustranný hedvábný šátek s obrazem Růžové broskvoně od Vincenta van Gogha. Z druhé strany šátku je obraz Pohled na rovinu v Crau u Arles od stejného autora.
Rozměry: 70 x 70 cm
Materiál: umělé hedvábí
Údržba: doporučujeme šátek prát pouze v ruce. Šátek pak pověsit a nechat uschnout, aby nedošlo ke zmačkání a neničil se.
Vincent Willem van Gogh (1853-1890). Nizozemský malíř patřící k postimpresionismu. Jeho dílo čítá přes 900 maleb a 1100 studií a kreseb patří k tomu nejznámějšímu, co ve světě umění vzniklo. Přesto za svého života se Van Gogh nedočkal výraznějšího uznání. Posmrtně však jeho sláva stoupala závratnou rychlostí. Svým stylem zapadá van Gogh nejvýrazněji mezi fauvisty, expresionisty, zčásti pak i mezi ranou abstrakci. Novátorským pojetím reality změnil náhled na tradiční impresionistickou malbu a z uměleckého hlediska významně ovlivnil především první polovinu 20. století. Vůlí vyjádřit vlastní pocity se stal mimoděk jedním ze zakladatelů právě nastupující umělecké větve zvané expresionismus.
Van Gogh – Kvetoucí broskvoň
vytvořil několik obrazů s kvetoucími ovocnými stromy, včetně broskvoní. Jeden pozoruhodný obraz, který odpovídá tomuto popisu, je „The Pink Peach Tree“ (také známý jako „Peach Trees in Blossom“). V tomto uměleckém díle van Gogh použil své výrazné tahy štětcem a zářivé barvy k zachycení krásy rozkvetlých broskvoní. Malbu charakterizují vířící vzory na obloze, výrazné štětce a smysl pro pohyb. Van Gogh měl hluboký vztah k přírodě a často zobrazoval měnící se roční období a krásu kvetoucích sadů.
Během prvních týdnů v Arles na jihu Francie postavil téměř každý den svůj stojan v sadu, aby zaznamenal nádherné květy. Během krátké doby namaloval patnáct sadů. Doufal, že se obrazy dobře prodají. Toto dílo působí velmi něžným a jemným dojmem.
Pohled na rovinu v Crau u Arles (1888)
Na barvitém plátně tohoto obrazu můžeme pozorovat žlutá a zelená pole mezi Montmajour a Arles, slabě kontrastující s červenými střechami farmářských domků. Ve středu obrazu se nachází modrý vozík, který se občas používá jako alternativní název pro toto dílo. V pozadí na levé straně van Gogh ztvárnil opatství Montmajour, které ho velmi uchvátilo. Říká se, že byl v okolí Arles velmi spokojený. Z dopisů jeho bratrovi je sice patrné, že ho trochu trápil mistrál, který v té době vanul tak silně, že malíři znemožňoval malovat venku, ale van Gogh tak převážně kreslil a do malování se pustil až po několika měsících strávených v Arles. Autor Pohled na rovinu v Crau u Arles považoval za svůj do té doby nejvydařenější obraz, úspěch připisoval slunečnímu svitu, který měnil barvy ve výhledech do nádherných teplých harmonií.
Originál je uložen v Rijksmuseum, Amsterdam, Nizozemí.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.